600 342 342
500 342 342
Menu

Wiele osób wchodzących w dorosłość zastanawia się nad wyborem swojego pierwszego pojazdu, którym często zostaje skuter lub motocykl. Oba mają swoje ewidentne zalety, które warto wziąć pod uwagę w takim samym stopniu co wady związane z ich użytkowaniem. Skuter może okazać się właściwym wyborem w przypadku osób poszukujących środka transportu na krótki dystans, motocykl natomiast pozwala na bardziej rekreacyjną i brawurową jazdę. W naszym krótkim wprowadzeniu przybliżamy specyfikę jazdy na obu grupach pojazdów oraz udzielamy porad w związku z wyborem pomiędzy nimi.

Skuter i motocykl – najważniejsze różnice

Oczywiście jest wiele różnic pomiędzy skuterem a motocyklem, które dotyczą zarówno konstrukcji, sposobu sterowania, mechanizmu napędowego, obecności poszczególnych układów i zamierzonego sposobu wykorzystania. Do najważniejszych należy pozycja kierowcy, która ma olbrzymi wpływ na przebieg jazdy. W trakcie przemieszczania się na motocyklu, pomiędzy naszymi nogami znajduje się zazwyczaj zbiornik na paliwo. W przypadku skutera, pomiędzy nogami jest wolna przestrzeń, którą można wykorzystać na przykład do przechowywania siatek z zakupami.

Konstrukcja obu maszyn ma też wpływ na komfort i możliwość jazdy na nich w konkretnych ubraniach. W przypadku motocyklu, konieczne jest dysponowanie spodniami, pozwalającymi na swobodne manipulowanie stopami. W skuterach jesteśmy mniej ograniczeni. Mogą kierować nimi także panie noszące spódniczki, które w żaden sposób nie zaburzą komfortu sterowania skuterem.

Ponadto skuter i motocykl odznaczają się odmienną przyczepnością użytkownika względem pojazdu. Jazda na motocyklu jest bardziej stabilna, gdyż kierowca przylega do powierzchni maszyny także poprzez ulokowane pomiędzy jego nogami zbiornik i karoserię. Pozwala to na rozwój większych prędkości. Jazda na skuterze gwarantuje kierowcy mniejszą przyczepność, jednak zarazem nie rozwija on aż tak dużych prędkości, jak na motorze.

Obsługa i napęd w skuterze i motocyklu

Skutery są mniej skomplikowane w obsłudze. Nie posiadają typowego dla samochodów sprzęgła, ani skrzyni biegów. Przełożenia następują płynnie i bez interwencji kierowcy. Dzięki temu sterowanie skuterem jest prostsze do nauczenia. W motocyklu natomiast zmiana biegów stanowi jeden z kluczowych elementów mających wpływ na przebieg jazdy i jest to czynność, której prawidłowego wykonywania należy się nauczyć.

Jednostką napędową skuterów są silniki o mniejszej mocy, a zarazem bardziej ekonomiczne, biorąc pod uwagę zużycie paliwa. Rozwijane przez nie prędkości są dość niskie i zazwyczaj nie przekraczają 45 km/h. Jest to prędkość w zupełnie wystarczająca do bezpiecznego i swobodnego przemieszczania się po terenie zabudowanym. Najczęściej górna granica objętości silnika wynosi 125 ccm, w przypadku tych pojazdów prędkości mogą dochodzić nawet do 100km/h. Są również skutery o większych pojemnościach, w tym wypadku musimy posiadać stosowną kategorie prawa jazdy, a prędkości osiągane na tych pojazdach są proporcjonalnie wyższe.

W motocyklach silniki są bardziej wydajne, a ich objętość może wynosić 125, 250, 500 ccm lub nawet więcej. Tym samym pozwalają rozwijać większe prędkości oraz wymagają większej kontroli i precyzji w trakcie prowadzenia. Jednocześnie motocykle nadają się do podróżowania na długi dystans, a nie tylko w obrębie terenu zabudowanego.

Wietrzenie magazynów - wyprzedaż roczników !!! 
Skorzystaj z okazji - jest taniej  !!!

Zapytaj o ofertę – tel. 600 342 342

 

Nie zastanawiaj się – oferta ważna do wyczerpania zapasów.